הצהרת נגישות ב-max
הנגשת שירותי החברה ואתרי האינטרנט
תחום הנגישות בישראל שם לו למטרה לסייע לאנשים עם מוגבלות לשפר את איכות החיים, לאפשר שילוב בחברה ולנהל חיים נוחים בדרך של כבוד, שוויון ועצמאות.
חוק שיוויון לאנשים עם מוגבלויות חוקק בשנת 1998 ומתייחס לעקרונות השיוויון, בין השנים 2005-2011 אושרו תקנות נגישות בנושא הנגשת מבנים (חדשים וקיימים) ובשנת 2013 אושרו תקנות נגישות השירות.
אנחנו רואים חשיבות רבה במתן שירות שוויוני לכלל הלקוחות ובשיפור השירות הניתן ללקוחות עם מוגבלות. לשם כך מושקעים מאמצים ומשאבים בהנגשת שירותי max כדי שיהיו זמינים יותר עבור כולם.
להלן פירוט הסדרי הנגישות ב-max:
נגישות אתר האינטרנט
החברה שלנו משקיעה מאמצים ומשאבים רבים לצורך הנגשת אתר האינטרנט שלה לאנשים עם מוגבלות. מאמצים אלה זיכו את האתר שלנו בתו "אתר נגיש" מטעם עמותת "נגישות ישראל", והאתר נרשם גם במאגר הארצי לאתרים נגישים.
באתר הוטמע כפתור נגישות. הכפתור מאפשר תאימות קלה ומהירה של אתר האינטרנט של max לתקני הנגישות. לחיצה על הכפתור פותחת תפריט. כל משתמש באתר יכול לבחור לעצמו את הפרופיל המתאים לו ביותר, ונראות האתר משתנה לכל מוגבלות בנפרד. הפרופילים הינם: קשיי ראייה, קשיי הבנה (מהירות ומידע נוסף), עיוורון (מכשירי הקראה), עיוורון-צבעים, משתמשי מקלדת ואפילפסיה.
אתר האינטרנט הונגש על מנת לעמוד בהנחיות התקן הישראלי לנגישות 5568 שהוא מפנה ל- Web Content Accessibility Guidelines 2.0 של גוף התקינה הבין-לאומי W3C World Wide Web Consortium.
ייתכן שבאתר יימצאו מסמכי PDF שהתקבלו מעסקים שונים ולא הונגשו. אם נתקלתם במסמך כזה, פנו אלינו ונשמח לסייע בהנגשתו.
כ-25 אחוזים מאוכלוסיית ישראל נתקלים בקשיי נגישות לאינטרנט בין אלה עיוורים ולקויי ראייה, אנשים עם מוגבלות מוטורית, הגיל השלישי ועוד. הנגשת אתר max נועדה לשפרו כך שיהיה זמין, ידידותי ונוח יותר לכלל הציבור וגם לאנשים עם מוגבלות.
נגישות סיסמה חד פעמית:
max עושה שימוש במשלוח סיסמה חד פעמית כגורם אימות בתהליכים מסוימים.
אם ברצונכם להגדיר קבלת הסיסמה במסרון קולי במקום באמצעות מסרון כתוב (הודעת SMS), אנא פנו למוקד הטכני שישמח לסייע, בטלפון 1-700-70-32-32.
אם נתקלתם בבעיה כלשהי בתפעול האתר, אל תהססו לפנות אלינו ונשמח לסייע.
הנגשת משרדי max
עמדה נגישה - עמדה נגישה המאפשרת לאדם המתנייד בכיסא גלגלים להגיע בקלות ולקבל את השירות באופן נח ועצמאי.
ריהוט נגיש - בעמדה הנגישה כיסא נגיש עם מאחזי יד המאפשר ישיבה וקימה נוחים לאנשים עם מוגבלות בניידות. בנוסף, פינת המתנה נגישה הכוללת כיסא נגיש, מקום לאדם עם כיסא גלגלים או לאדם הנעזר בכלב שירות.
לולאת השראה - בעת קבלת שירות פרונטאלי במשרדי max לקוח לקוי שמיעה מוזמן להשתמש בלולאת ההשראה. (לולאת השראה הינו מכשיר המסנן ומנטרל את קולות הרקע, ומשדר הלאה רק את קולו של העובד, בתדר הניתן לקליטה במכשירי שמיעה. בכך מאפשרת לולאת ההשראה למשתמש בה לשמוע רק את האדם שממול, ללא רעשי רקע מיותרים). לולאת ההשראה מחוברת לחשמל והלקוח רשאי להשתמש בה באופן עצמאי.
חניות נכים - בבית max בתיאום מראש, חניון ויטה וחניון קונקורד - מותאם לרכב פרטי בלבד (לא מסחרי) וקיימים הסדרי תשלום בחניון.
חיות שירות וכלבי נחייה ללקויי ראייה - אדם עם מוגבלות אשר זקוק לסיוע יכול להיכנס לעמדות השירות עם כלב שירות או כלב נחייה.
שירות לקוחות נגיש
הפעילויות שאנחנו מבצעים לשיפור השירות הנגיש הן:
הדרכות עובדי max לשירות נגיש
חברת max דואגת להדריך ולהכשיר את עובדיה בהיבטי הנגישות השונים. ההדרכות המבוצעות כוללות לומדה, היכרות ישירה עם אנשים בעלי מוגבלויות שונות וכלים לשירות נגיש. מטרת ההדרכות ליצור מודעות בקרב עובדי החברה לעקרון הנגישות ולהקנות להם כלים מעשיים למתן שירות נגיש ואפקיטבי, ללא אפליה.
מוקד טלפוני נגיש
קיימת אוכלוסייה רבה המתקשה בתקשורת דרך המוקדים הטלפונים. לדוגמא לקויי שמיעה וחרשים, מתקשים בדיבור, בהבנה ועוד. על מנת לשפר את השירות טלפוני:
• העובדים עברו הדרכות לשירות נגיש.
• נתב השיחות הונגש כך שהמידע מוקלט בקצב איטי, בשפה ברורה וללא מוסיקת רקע.
• יש אפשרות לשוחח בכתב עם נציג שירות אנושי באמצעות פנייה לשירות ה-SMS שלנו או בפייסבוק מסנג'ר - כל הפרטים כאן.
מתורגמן לשפת הסימנים
לקוח לקוי שמיעה או חירש - לתיאום פגישה עם מתורגמן לשפת הסימנים בנושא מורכב, ניתן לפנות לרכז הנגישות אריה לוין בטלפון 03-6177878 או במייל: Negishut@max.co.il
דפוס נגיש
• ניתן לפנות למוקד שירות הלקוחות הפרטי בטלפון 03-6178888 ולבקש מהנציג לשלוח את המכתבים היוצאים מ-max בכתב ברייל או בגופן מסוג אריאל שגודלו בין 16 לבין 22 (בהתאם לצרכי הלקוח).
• ניתן לפנות למוקד שירות הלקוחות הפרטי בטלפון 03-6178888 ולבקש מהנציג לשלוח קובץ דיגיטלי (כמו PDF) שניתן להקראה באמצעות תוכנת הקראה אם קיימת ברשותך תוכנה כזו. אם קיימת, ניתן לבקש מנציג השירות לשלוח את המכתבים בפורמט PDF בלבד.
• ניתן לפנות למוקד שירות הלקוחות הפרטי בטלפון 03-6178888 ולבקש מנציג השירות להקריא את תוכן המכתבים, לעיתים ההקראה תתבצע מיידית ובמקרים בהם מדובר בהקראה ארוכה תתואם שיחת טלפון יוצאת ללקוח (מעל 3 עמודים).
פרטי רכז הנגישות של max