טסים לחו"ל? יש 3 דברים שחשוב שתדעו על קניות בכרטיס האשראי
אתם עומדים בתור לקופה ושכחתם את הקוד הסודי של הכרטיס? הוא לא עובר או שחלילה אבד? קודם כל, בלי לחץ! יש לנו טיפים מעולים למצבים כאלה ואחרים, שיעזרו לכם לשלם בקלות ובבטחה בחופשה בחו"ל
רוב הטסים לחו"ל לוקחים איתם לפחות כרטיס אשראי אחד, על מנת לשלם בחו"ל על המלון, רכב, אטרקציות והקניות. לי בכר, נציגה בכירה במוקד אישורים וחסימות של max מציגה את השאלות הכי נפוצות של לקוחות שנמצאים בחו''ל ונותנת לכם כמה טיפים מעולים כדי שתוכלו לקנות בקלות ובבטחה עם כרטיס האשראי.
"כשלקוחות שלנו טסים לחו''ל, חשוב לנו שכל ההתנהלות שלהם עם כרטיס האשראי תהיה חלקה", מספרת לי בכר. "בשביל זה יש לנו ב- max שירות דיגיטלי מקיף וגם מוקד טלפוני של אישורים וחסימות, שנותן מענה 24/7 ללקוחות שנמצאים בחו''ל, בכל הנושאים שקשורים למקרים חריגים כמו אובדן כרטיס, קושי בביצוע עסקאות ועוד". מוקד אישורים וחסימות זמין ללקוחות בכל הפלטפורמות - ווטסאפ, פייסבוק, סקייפ ושיחות טלפון.
מהן השאלות הכי נפוצות? אילו פתרונות max מציעים לכל בעיה ומה כדאי לעשות עוד טרם הטיסה כדי לוודא שההתנהלות עם כרטיס האשראי בחו''ל תהיה מוצלחת? לי עם התשובות לכל השאלות.
"הגעתי לחו''ל. אני כאן בחנות, רוצה לשלם ולא מצליח. למה?"
"כמובן שזו בעיה שאנחנו במוקד נתקלים בה מספר פעמים ביום. יש מספר סיבות לכך שהכרטיס לא עובר לכם בחו''ל. אלו 3 הסיבות הכי נפוצות:
פעמים רבות אנחנו נתקלים במקרים שללקוח אין מספיק יתרה בכרטיס או שהוא הגיע למקסימום מסגרת האשראי. כאן אני רוצה לתת לכם טיפ קטן שיחסוך לכם זמן והתעסקות מיותרת באמצע החופשה שלכם. לפני הטיסה כדאי לבדוק מה היתרה שיש בכרטיס ואם צריך להגדיל את מסגרת האשראי. אפשר לעשות את זה באפליקציית max או מול נציג שירות.
יש מקרים בהם מערכות ההגנה שלנו חוסמות עסקאות בכרטיס אשראי שמסתמנות כחשודות, זאת כדי להגן על הכסף שלכם ולפעמים גם נחסום את הכרטיס באופן זמני, כדי לוודא שלא גונבים אתכם.
מה אפשר לעשות כדי שהכרטיס לא יחסם? "לפני כל טיסה לחו''ל אני ממליצה להיכנס לאפליקציה או לאתר max ולעדכן בכפתור 'פעולות' > 'טסים לחו"ל', את פרטי הטיסה והמדינה בה אתם שוהים. הנתונים מתעדכנים אוטומטית אצל מחלקת הביטחון של max ואתם יכולים לקנות ולבצע עסקאות בכרטיס בראש שקט, מבלי שנחסום את העסקה או הכרטיס (אלא אם נזהה מקרה חריג).
יש מקרים בהם עסקאות לא עוברות כי הכרטיס לא בינלאומי. כדי לדעת האם הוא בינלאומי צריך לוודא שהשם שלכם על גבי הכרטיס כתוב באנגלית. אם הכרטיס שלכם מקומי, כלומר השם שכתוב עליו הוא בעברית, תוכלו לקנות איתו רק בארץ ובמקרה כזה כדאי להזמין כרטיס אשראי בינלאומי לפני הטיסה. הכרטיס יגיע אליכם עד שבוע מיום ההזמנה. למי שיש כרטיס max יכול להיות רגוע כי כל הכרטיסים הם בינלאומיים".
"אבד לי הכרטיס בחו"ל, מה לעשות?"
אובדן כרטיס בחו''ל זה אירוע מלחיץ ומבאס, אבל מדובר במקרה נפוץ. כשאנחנו בחו''ל אנחנו עוברים בין מקום למקום, שולפים את הכרטיס פעמים רבות ולכן גם לפעמים מאבדים אותו. במקרה של אובדן כרטיס יש לכם מספר אפשרויות באפליקציה, באתר וגם מול נציג: אופציה לחסימה זמנית של הכרטיס שנותנת לכם לחפש אותו או חסימת הכרטיס באופן מוחלט והנפקת כרטיס חדש.
אם מצאתם את הכרטיס אפשר להחזיר את הכרטיס לשימוש בצורה עצמאית באתר/ אפליקציה או לפנות למוקד אישורים וחסימות דרך הווצאפ או בשיחת טלפון. במקרים בהם חסמתם את הכרטיס לצמיתות ואתם נמצאים זמן ממושך בחו''ל, אנחנו שולחים לכם כרטיס חדש ישירות לכתובת בה אתם נמצאים.
הטיפ של לי: "גם כאן, הפיתרון הכי טוב בעיני הוא לעבור לתשלום בנייד, הוא תמיד אתכם וגם לא צריך לזכור קוד סודי. אופציה נוספת, אם אתם עדיין מעדיפים את כרטיס הפלסטיק הטוב והמוכר, היא להיות בחו''ל עם יותר מכרטיס אשראי אחד ולפצל את הכרטיסים בין תיקים או ארנקים שונים. כך, גם במקרה של אובדן של אחד מהם, יש גיבוי".
"מבקשים ממני קוד סודי ואני לא זוכר מה הקוד של הכרטיס שלי"
"מדובר בשאלה שעולה אצלנו במוקד כמעט כל יום. היום יש מגמה בינלאומית של מעבר למסוף חכם, שדורש קוד סודי בביצוע עסקה. לכן כמעט בכל מקום שבו תרצו לקנות מעל 300 ₪ תתבקשו להקיש קוד סודי. שורה תחתונה, אתם צריכים לדעת מה הקוד הסודי שלכם.
את העניין הזה אפשר לפתור במספר דרכים:
- לפני הנסיעה לחו''ל, כדאי לוודא שיש לכם את האפליקציה של max משום שדרכה אפשר לבצע בכל רגע שיחזור של הקוד הסודי של הכרטיס ב-2 לחיצות: פעולות> הקוד הסודי לכרטיס שלי.
- כל העולם כבר שם, ואני ממליצה גם לכם: עברו לתשלום בנייד. שימוש בנייד מייתר את הצורך בכרטיס הפלסטיק. אפשר להשאיר אותו עמוק בתיק כגיבוי ולהסתובב עם הפריט הכי זמין ונוח – הנייד. יתרונות נוספים הם שבתשלום בנייד לא צריך לזכור את הקוד הסודי וגם הוא הרבה יותר מאובטח, כי בית העסק לא מקבל את מספר כרטיס האשראי שלכם. תשלום בנייד גם פחות 'גניב' מכרטיס פיזי – שכן כדי לשלם בו נדרשת הזדהות של בעל המכשיר.
טיפ אחרון וחשוב: תשמרו את מספר הווטסאפ של מוקד חו''ל באנשי הקשר שלכם: 054-7666611. אנחנו זמינים כאן בשבילכם בכל שעה ובכל נושא. אם יש לכם חבילת גלישה שיש בה רק אינטרנט ולא שיחות - אפשר לדבר איתנו גם בסקייפ. השם שלנו הוא max_finance_support (לא להוסיף לחברים, רק לחייג).