אפרת לקט בשיתוף MAX "ילדים, כסף ועצמאות" שיעור 1 להורים לילדים בגילאי 6-9
קרא עוד
על מה את אחראית ב-Max?
אני אחראית על הלקוח הפרטי מקצה לקצה, החל מבדיקת הצרכים של הלקוחות, קביעת האסטרטגיה המתאימה ובניית הצעות שיתנו מענה וערך ללקוחות, כמו כרטיסי האשראי וההטבות, ניהול השותפים ומועדוני הצרכנות, הרווחיות והשיווק. במקביל לזה אני אחראית גם על סוכנות הביטוח, הנכסים הדיגיטליים של הארגון וכל זרועות השירות והמכר לכל לקוחות החברה, הפרטיים והעסקיים.
איך נראה יום עבודה שלך?
כמו להטוטן שמבצע ג'גלינג עם המון כדורים באוויר בהסתכלות על היומן היום נראה מאוד מסודר ומובנה, הלו"ז מנוהל ומלא בפגישות.
בפועל הימים הרבה יותר מלאים מזה, כל הזמן יש נושאים חדשים שדורשים טיפול תוך כדי תנועה, המון אנשים - עובדים, קולגות, שותפים - שנכנסים ויוצאים להתייעצות או החלפת רעיון – ואני מתה על זה .
זו הסיבה, שעל אף מדיניות עבודה מהבית שהנחלנו בארגון, אני באופן אישי מעדיפה לעבוד מהמשרד ולהרגיש את הוייב והאנשים.
הכי אני אוהבת, כשעובדות באות להתייעץ בצמתים של שאלות הקשורות לניהול הקריירה או בנושא איזונים ומשפחה. כך בעצם נולד פורום "חמישי נשי" שהקמתי לפני כ -3 שנים. פורום שמתכנס אחת לרבעון ומיועד לעובדות החברה ודן בשאלות מהותיות בנושאי תקרת זכוכית, ניהול קריירה, אתגרים באיזונים, ועוד מגוון שאלות שמעסיקות את כולנו. לאחרונה העברתי את ניהול הפורום לידיה האמונות של סמנכ"לית משאבי האנוש שלנו, מיכל הלוי.
מה עושים העובדים והמנהלים באגף לקוחות פרטיים?
העשייה מאוד מגוונת, אנחנו נוגעים כחברה וכאגף בהמון תחומי עשייה, פיתוח מוצרים חדשים, הטמעת חדשנות, עשייה דיגיטלית ענפה, נוגעים בלקוחות במגוון רחב מאוד של נושאים שמעסיקים אותם - החל מה-FUN וההטבות החדשות ביותר (כמו למשל ההטבה שנתנו להופעה של Maroon5 בארץ) ועד הצרכים הפיננסיים היום-יומיים והעתידיים של הלקוחות. במקביל מתעדכנים בנעשה באקוסיסטם שלנו, מטפלים בשותפים הפנימיים והחיצוניים ובעשיה העסקית המשותפת, וכל זה תחת עמידה בדרישות רגולטוריות קפדניות.
מילה על העובדים שלך?
העובדים והמנהלים שלי הם מקצוענים, שותפים אמיתיים לאתגרים ולהצלחות, החוויה אצלנו היא של סינרגיה, פחות של היררכיה, הדלתות תמיד פתוחות, כולם יותר ממוזמנים (זו ממש הציפייה...) לשבור פרדיגמות, לשאול "למה?" ו"למה לא?", כולנו רואים תמיד את הלקוח בקצה וזה בראש סדר העדיפויות שלי. יש בצוות הניהולי אמון טוטאלי וערבות הדדית אמיתית.
מילה על השותפים העסקיים מהיחידות האחרות?
במערכות יחסים ארוכות טווח, בתוך הארגון וגם בחוץ אני מאמינה בשותפויות, זה לא one man show, זו מערכת יחסים לטווח ארוך. בתוך הארגון, כל פעילות האגף בנויה עם תלות בכל יחידות החברה. השותפות הפנים-ארגונית היא מה שמסייע ל-Max כחברה להוביל ולהצליח, ולא פחות חשוב, גם לנו העובדים ליהנות ושיהיה לנו נעים כשאנחנו באים בבוקר.
מהן שלוש הפעולות הנפוצות ביותר שלקוחות מבצעים באתר ובאפליקציה?
הפעולות הנפוצות ביותר בדיגיטל הן: צפייה בפירוט החיובים בכרטיס ופריסת עסקה לתשלומים – הזדמנות טובה לספר למי שלא מכיר שגם אם במעמד העסקה לא חילקנו אותה לתשלומים, יש גמישות לעשות זאת מאוחר יותר, לפני מועד החיוב הקרוב.
הפעולה השלישית הפופולרית ביותר היא צפייה בקוד הסודי של הכרטיס. חשוב לזכור שאת הקוד הסודי מומלץ לא לרשום בשום מקום, בטח לא בקרבת הכרטיס, ובאמת שאין צורך כשאפשר להיכנס ברגע לאפליקציה המאובטחת ולהיזכר מה הקוד.
באיזה מהלך שהובלת ב-Max את הכי גאה?
בצד העסקי, אני מאוד גאה בהובלה הדיגיטלית שלנו, אנחנו החברה הכי דיגיטלית והלקוחות מרגישים את זה. כשאנחנו מפתחים מוצרים, אנו עושים זאת מתוך תפיסת "Digital First" - ישר חושבים על חווית הלקוח בדיגיטל – באתר ובאפליקציה. הנתונים מדברים בעד עצמם, מעל 90% מהאינטראקציות שלנו עם הלקוחות מתרחשות בדיגיטל (אתר ואפליקציה) ומעל 50% מלקוחותינו הם fully digital – צורכים את השירות והפעולות שלהם בדיגיטל, בזמן שנח להם, בערוץ דיגיטלי לפי בחירתם, ומקבלים מאיתנו מענה לכל הצרכים שלהם, ולשמחתי, לפי סקר מרקטסט האחרון, הם מאוד מרוצים.
בצד הניהולי, אני מאוד גאה בצוות הניהול שלי, במה שבנינו יחד. בסיס העבודה של כולנו באגף הוא ניהול שותפויות עם שותפים מכל הסוגים – שותפים עסקיים ושותפים פנים ארגוניים . כולנו מחויבים לשותפויות מיטביות ובריאות (גם כדי שהדברים יעבדו, אבל לא פחות חשוב – שיהיה לנו נעים כשאנחנו מגיעים בבוקר), והיכולת הזו היא מה שמסייע לנו, כחברה, להוביל ולהצליח.
ספרי על מהלך מפתיע שקידמת ב-Max?
כשהשקנו את מוצר חסכון ב-Max בחודשים האחרונים, למעשה הרחבנו את היריעה מחברת כרטיסי אשראי שמזוהה עם Spending לעולמות של Saving. מפתיע, לא? מה שעוד הפתיע אותי היה האימוץ המהיר של הלקוחות והחשיבה שלהם על המחר, התחילו לחסוך כאילו יש מחר.
כשמגדירים חסכון אצלנו, יש אפשרות לציין מטרה, לצד המטרות הלא מפתיעות כמו חסכון לדירה, לרכב, ללימודים, היו גם לקוחות שפתחו חסכון לתפילין, ל"סיני ברבאק", ו"כדי להתאפס על עצמי". J
למה כרטיס אשראי חוץ-בנקאי עדיף על כרטיס אשראי בנקאי?
כמו בכל דבר, לכל אחד מאיתנו העדפות, טעמים וצרכים אחרים, ואין סיבה להתפשר על הכרטיס הגנרי של הבנק. מעבר למסגרת האשראי הנוספת, שנותן כרטיס אשראי חוץ-בנקאי, ניתן לבחור בכרטיס, שנותן את הערך המוסף הרלוונטי לטעמו של הלקוח – כסף בחזרה לקניות, לחופשות וטיסות או אפילו לביטקוין. מעבר לזה נהנים מהחזר כספי על קניות באינטרנט באתרים הכי פופולריים עם שירות Pay Back, וכמובן נהנים מהטבות מפנקות.
בנוסף, לקוחות המחזיקים בכרטיס אשראי חוץ-בנקאי של Max יכולים ליהנות משירותים ייחודיים, שפיתחנו כמו העברות מט"ח מהירות לחו"ל או חסכון באמצעות כרטיס האשראי.
מה גילית על מקס (אז לאומי קארד) שלא ידעת לפני שהגעת לחברה?
גיליתי חברה עם אנשים שפיצים כל אחד בתחומו, עם ניסיון רב, עם מחוברות ארגונית מאוד גבוהה, רצון עז להצליח, ו-DNA ארגוני שלא ראיתי בשום מקום.
מה עשית לפני שהגעת ל-Max?
בבסיס אני מהנדסת תעשיה וניהול ומילאתי מגוון תפקידים רחב טרם הגעתי ל- Max, מתוכם תפקידי סמנכ"לות שונים ביותר מ-10 שנים – התחלתי בעולם הייעוץ, המשכתי לתפקיד פיננסי בחברת "טבע", ומשם לתפקידי סמנכ"לות בתקשוב ובקבוצת נייר חדרה. התחום הפיננסי מרתק בעיני, ורפורמת שטרום, שהייתה בפתח כשהגעתי ל-Max, נראתה לי כמו ההזדמנות הנכונה להיכנס לעולמות כרטיסי האשראי.
ולסיום, מה חשוב לך שהלקוחות ידעו?
שאנחנו מחויבים להם, לתת להם ביטחון במוצרים פיננסים שיכולים להיות מורכבים לעיתים, במתן עצמאות באופן בו הלקוחות צורכים את השירותים שלנו, ובטחון שנהיה פה עבורם ברגעי האמת, עם שירות מהיר, יעיל וענייני. תפישת העולם שלי היא שאנחנו שותפים לניהול הפיננסי היומיומי של הלקוח כמו גם לרגעי החוויה והפנאי.