המדריך להשוואת ביטוחי נסיעות חו"ל
ביטוח הנסיעות לחו"ל אולי נראה מוצר ביטוחי פשוט, אך יש בו לא מעט נקודות החלטה שכדאי להכיר. קבלו 7 בדיקות פשוטות שיסייעו לכם לבחור בביטוח הנסיעות הכי מתאים בשבילכם
גם אתם רואים בביטוח הנסיעות לחו"ל מוצר גנרי, שלא משפיע באופן משמעותי על עלות הנסיעה ולא מחייב תשומת לב מיוחדת? משהו שרוכשים כמה ימים לפני הנסיעה ללא בדיקה או השוואה בין הצעות ביטוח? אם כן, אתם לגמרי לא לבד. ובמילים אחרות: יש לכם לא מעט שותפים לטעות.
על אף שביטוח הנסיעות הוא אכן ביסודו מוצר פשוט, אם ברצונכם להכיר טוב יותר את הפוליסה שלכם ולהתאים אותה לצרכים ולמצבכם האישי, מומלץ שתבדקו כמה פרמטרים שעשויים להשפיע מאוד על הכיסוי הביטוחי שתקבלו בעת שהותכם בחו"ל. כדי להקל עליכם ריכזנו כאן 7 גורמים שכדאי להשוות בין פוליסות של ביטוח נסיעות.
1. שיעור השתתפות עצמית: כל ביטוח נסיעות לחו"ל כולל ביטוח רפואי, כיסוי על איתור וחילוץ וחבות כלפי צד ג' (גרימת נזק גופני או רכושי למישהו אחר בעת השהייה בחו"ל). כדאי לבדוק מהי ההשתתפות העצמית בכל אחד מהסעיפים האלה וגם בהרחבות הקשורות לכבודה ולמטען, במקרים של איבוד ציוד.
2. תקרות כיסוי לנזק רפואי: הגופים המבטחים מציעים תקרות שונות וגוזרים מהן את גובה הפרמיה. חשוב לקבל החלטה איפה אתם רוצים להימצא על הסקאלה שבצידה האחד פרמיה גבוהה ותקרות כיסוי גבוהות ובצדה השני - בדיוק להיפך. זכרו: בעת התרחשות אירוע ביטוחי תעדיפו כמובן שהתקרה תהיה גבוהה מספיק ותכסה אתכם מבחינה כספית.
3. תקרות כיסוי לחפצים מיוחדים: חברות הביטוח קובעות תקרות כיסוי לחפצים כמו מצלמות, תכשיטים, סמארטפונים ומחשבים ניידים. חשוב לבדוק מראש מהי התקרה לכל פריט יקר בכל הצעה שתקבלו, האם היא מקובלת עליכם ואם לא - למצוא לה פתרון ביטוחי באחת ההרחבות המוצעות בביטוח הנסיעות.
4. עד כמה קל להפעיל את מערך הביטוח? אתם בארץ זרה וקרה לכם אירוע ביטוחי לא נעים, לפעמים אף מלחיץ ומפחיד. מה עושים עכשיו, איך מפעילים את הפוליסה? האם האפליקציה של החברה המבטחת זמינה ואמינה, האם קיים מספר טלפון חינם 24/7 שאפשר להתקשר אליו ולקבל עזרה? איפה מבקשים סיוע באתר החברה המבטחת? כדאי לברר את כל אלה מראש ולבחור, אם אפשר, בחברה שמספקת שירות זמין, אדיב ונגיש.
5. כיסוי למקרה של ביטול או קיצור הנסיעה: לא כל החברות מציעות את הכיסוי הזה, שחשיבותו ברורה בימים שבהם מדינות יעד רבות עדיין מתמודדות עם מגפת הקורונה. אם חליתם או נכנסתם לבידוד בארץ לפני הנסיעה, אם חליתם בחו"ל, אם נאלצתם להאריך שהות או אם המדינה שבה אתם נופשים נכנסת לסגר - כל התרחישים הללו מחייבים מענה ברור ומוקדם. אחרת, אתם מהמרים על החופשה ועל שלוות הנפש שלכם, שלא לדבר על הוצאות כספיות גדולות ולא צפויות. אגב: אחת השיטות להתמודד עם הבעיה מבלי לרכוש כיסוי מיוחד, היא לנקוב מראש בתאריך חזרה לארץ שרחוק בשבוע או יותר מתאריך החזרה בפועל. כך, אם תאריכו את החופשה בכמה ימים, לא תישארו חשופים ללא ביטוח.
6. סעיפי קורונה: חברות הביטוח נבדלות אלו מאלו בהגבלות הקשורות לקורונה. כך, לדוגמא, יש חברות ביטוח שאצלן התעריף תלוי גם בשאלה אם מדינת היעד "ירוקה" או "אדומה" - ויש כאלו שלא. יש חברות שמגבילות את הגיל המרבי לרכישת פוליסה, בעוד אחרות מסתפקות בהעלאה משמעותית של התעריפים מגיל מסוים (לרוב, 65 ומעלה). כמו כן, יש חברות שמגבילות את התקופה המרבית לביטוח למספר ימים מסוים, בעוד אחרות מאפשרות לרכוש ביטוח לא מוגבל בזמן. מומלץ שתבדקו מה המצב בפוליסה שלכם עוד לפני שתרכשו אותה.
7. ממשיכים לטפל בארץ? זו נקודה חשובה, המחייבת בדיקה מוקדמת מצידכם. אם אתם או מי ממשפחתכם חלה, נפצע או קיבל טיפול רפואי בחו"ל בעת החופשה, במקרים רבים הטיפול לא יסתיים בחו"ל ויימשך גם לאחר חזרתכם לישראל. ודאו שהפוליסה שלכם מכסה את זה.
זה הזמן לרכוש ב-max ביטוח נסיעות לחו”ל, שמעניק לכם החזרי הוצאות מיידיים, ייעוץ רפואי מהיר 24/7 דרך האפליקציה, ביטוח קורונה מקיף וכיסוי על אובדן או גניבה של כבודה ומזוודות.
*בכפוף לתנאי החברה המבטחת AIG, איי אי ג'י ישראל, חברה לביטוח בע"מ.