ביטול תשלום ביטוח רכב בחודש נובמבר לתושבי העוטף ושדרות
קרא עוד
ניהול אסטרטגיית ההון האנושי בחברה. זה אומר לנהל את חווית העובדים והמנהלים מתוך ראיית ה-wellbeing שלהם, גיוס איכותי, שימור מחוברות העובדים ושמירה על תרבות ארגונית מקדמת מצוינות, שותפות וצמיחה. כמו כן גם ניהול השכר, התגמולים וההטבות של העובדים, פיתוח ניהולי ומקצועי, ניהול אסטרטגיית ESG ובכלל זה ניהול קשרי הקהילה והאימפקט החברתי-סביבתי, תמיכה בהמשכיות עסקית בכל הנוגע למשאב האנושי בחברה, מתן פתרונות ייחודיים לצרכים משתנים, ניהול יחסי עבודה תקינים בחברה וכל זאת תוך הסתכלות עתידית על מגמות בשוק העבודה והתאמתן לארגון.
אין יום דומה לזה שלפניו. בוודאי בעת הזו, כשאנו מתנהלים בתוך אי ודאות ונדרשות התאמות ארגוניות לצד שגרות ותהליכים מתוכננים שאנו מנהלים. אין יום בלי מפגשים עם מנהלים ועובדים, מעברים מהירים בין נושאים הקשורים במענה מיידי ופתרון בעיות, לבין הסתכלות קדימה על יעדים ארוכי טווח. יום יכול להתחיל בשולחן עגול עם עובדים שחזרו לעבודה אחרי שירות מילואים במלחמה, להמשיך בדיון על תוצאות "סקר מחוברות" עם מנהלים, מענה וחשיבה יצירתית לאתגרי הגיוס, דיון סטטוס על המוקד החדש שהקמנו בצ'ק פוסט ולהסתיים בשיחה עם השותפים שלנו בפרויקט החינוך שאנחנו עושים יחד עם המועצה האזורית אשכול, אחרי אירועי ה-7/10.
המון המון דברים :)
בזכות אנשי ונשות האגף המצוינים כל העשייה הזו יוצאת לפועל. אני זוכה לעבוד כל יום עם צוות של אנשים (בעיקר נשים) מקצוענים, חדשניים, מאוד מסורים ומחוברים לארגון ולעשייה. בתקופת המשבר שעברנו (ועודנו נמשך) כל הצוות נרתם ועבד ימים כלילות, בשעות לא שעות, רק כדי לתת מענה שלם גם לעובדים ולמנהלים בארגון, גם לשותפים עסקיים מבחוץ וגם לארגונים שהתנדבנו בהם ויחידות שאימצנו, כמו למשל "כנף 7" של חיל האוויר.
החודשים האחרונים היו לא פשוטים עבורנו ברמה האישית והלאומית. מעבר לדאגה ברמה האישית לחיילים הפרטיים שלי בבית, התחלנו בלייצר עבור הארגון בשלב הראשון תמונת מצב ומתן מענה קריטי ודחוף לכל העובדים, העובדות ובני המשפחות. מתוך ה-Data Base שמתעדכן ברמה תוך-יומית נדרשנו לתת מענה ופתרונות יצירתיים. הפעם, יותר מתמיד למדנו שיעור בלהיות קשובים לכל הצרכים שעולים, ולתת סיוע ומענה מגוון ופתרונות מותאמים לכל האוכלוסיות השונות כולל למנהלים ומנהלות שפעם ראשונה התמודדו עם המצבים הללו.
במקביל לעיסוק בפרט ובהמשכיות העסקית הארגונית, זיהינו שגם הסביבה והקהילה צריכה אותנו יותר מתמיד. ההתנדבות והתרומה שנמצאות ב-DNA של החברה ומתקיימות לאורך כל השנה, התעצמו נוכח המצב. בעצם ההתנדבות והתרומה לקהילה אנו מסייעים לאחרים וגם מסייעים ושומרים על עצמנו. רבים מהעובדות והעובדים שלנו הרגישו שזה ממש אויר לנשימה וחבל הצלה לנפש.
יזמנו כ-120 פעילויות התנדבותיות מאורגנות והעובדים והעובדות שלנו יצאו לכ-6,000 שעות התנדבות ע"ח החברה במהלך מלחמת "חרבות ברזל".
בנוסף, החלטנו שנכון לייצר תכנית תרומה והתנדבות ארוכת טווח, שכן הצרכים לאורך זמן יהיו גדולים יותר ויהיה קשה יותר לגייס תרומות. החלטנו לאמץ את אגף החינוך של המועצה האזורית אשכול, המתמודד עם אתגרים רבים בתקופה זו ויחד איתם יצרנו תכנית עבודה ותהליכים ארוכי טווח, הנותנים מענה לצוותי החינוך וההוראה השונים, בהתאם לצרכים המשתנים של קהילת האשכול לאורך הזמן.
אתגר חדש שליווה אותנו מתחילת המלחמה וממשיך ללוות אותנו גם היום (וימשיך קדימה) הוא התמיכה במילואימניקיות, במילואימניקים ובבני המשפחות ואני גאה באופן ההתמודדות שלנו בו. יש לנו עובדים שיוצאים לסבבים שניים ושלישיים בימים אלה והאתגר הארגוני והאישי הוא גדול. ברמה המשפחתית פינקנו את המשפחות ואף עשינו אירוע "לגיבורות שבעורף" לבני ובנות הזוג שמתמודדות ומתמודדים לבד עם הנטל המשפחתי. ניסינו להקל ולו במעט גם ע"י מתן אוכל לעובדות ועובדים שלנו שבני הזוג שלהם במילואים, לשישבת מחדר האוכל שלנו.
במקביל לכך, יצרנו תכנית REBOARDING, שעוזרת לחוזרים משירות מילואים במעבר חזרה מהשירות לאזרחות, תכנית אשר מחזקת את תחושת המשמעות בעבודה ומעצימה את הנחיצות של העובדים לצוות ולארגון. במסגרת זו יצרנו תהליך סדור, כולל הדרכות למנהלים ומעטפת ארגונית בכל שלבי החזרה לארגון ולאחריה. נפגשנו עם החוזרים מהמילואים בשולחנות עגולים עם המנכ"ל, ערכנו עימם שיחות אישיות והם מקבלים ליווי ותמיכה מהמנהלים ומהצוות.
בנוסף, נשות הגיוס שלנו הונחו שבמידה ויש מועמד שרואיין ונמצא מתאים אך טרם נקלט, או מועמד לניוד פנימי לתפקיד בתוך הארגון ונמצא במילואים, לשמור לו את התפקיד עד החזרה מהמילואים.
לאחרונה קידמתי כמה מהלכים שאני מאוד מאוד מאמינה בהם, בהשפעה שלהם על הארגון, ובהשפעה של הארגון בעקבותיהם על הסביבה ועל העובדים שלנו.
השבוע פרסמנו את דוח ה-ESG הראשון של MAX, שסוקר ומרכז את הפעילות הענפה שלנו בתחומי הסביבה, החברה והממשל התאגידי. הדוח משקף את כל העשייה שלנו, החשיבות שאנו נותנים לנושאים אלה ושם אותנו בשורה אחת לצד חברות מכובדות שעושות כן מתוך הבנת החשיבות הרבה שיש לאסטרטגיית ה-ESG של החברה עבור בעלי עניין רבים.
מהלך גדול נוסף שלנו מהזמן האחרון הוא פתיחת מוקד שירות גדול בצ'קפוסט בחיפה, זאת לאור אתגרי הגיוס ומתוך חשיבה על מתן מענה לתעסוקה גם בצפון. חוץ מהמוקד בצ'קפוסט אני גאה בהקמת מוקד בו מועסקות נשים חרדיות בטבריה, מהלך שהוא WIN-WIN, מחד נותן מענה לגיוס כח אדם ומאידך מקדם ערכים של קידום תעסוקת נשים חרדיות בפריפריה. מהלך אחרון שאני חייבת לציין הוא "תכנית החוסן" השנתית שהשקנו לארגון, במסגרתה נבחרו בהתאמה לתקופה ולמצב המתמשך מגוון כלים ושיטות ליצירת חוסן אישי וצוותי.
אצלנו ב-MAX יש כמה אג'נדות חברתיות, ובכולן אני גאה. אני מאוד מתחברת לאג'נדה שלנו של קידום נשים ובפרט גיוס נשים חרדיות, תוך התחשבות באורח החיים, בשעות העבודה ובכלל האספקטים הרלוונטיים לאוכלוסייה הזו. ב-MAX יש רוב נשי, 60% מעובדי ועובדות החברה הן נשים, ו-50% נשים בהנהלה הבכירה.
אג'נדה נוספת שאני גאה בה מתחברת ישירות למומחיות שלנו והיא חינוך פיננסי. אנחנו משקיעים המון בתכניות של חינוך פיננסי ללקוחות פרטיים ועסקיים, למשפחות מוחלשות ולנשים נפגעות אלימות שרוצות לחזור למסלול חיים עצמאי. אלו תכניות משנות חיים, ואני מודה על ההזדמנות שיש לנו ליזום אותן, לקדם אותן ולקחת בהן חלק.
כשנכנסים פנימה מגלים שיש קסם במסדרונות. זו חברה עם תרבות ארגונית מקדמת, חיובית ובגובה העיניים וכמובן שיש עוצמה נשית מאוד חזקה, בכל הדרגים.
הגעתי ל-MAX אחרי 20 שנה באלביט. בתפקידי האחרון שם הייתי סמנכ"לית משאבי אנוש מערכות תקשוב וסייבר.
ש-MAX היא חברה שמקדמת התפתחות עובדים הן בצד המקצועי והן בצד הניהולי. המשאב האנושי הוא בראש מעייני החברה מרגע גיוס העובדים, ההכשרות הראשוניות והתפקיד הראשון, המעטפת התומכת, מתן כלים מקצועיים, מעודדת ניודים פנימיים וצמיחה מבפנים, ומאפשרת קידום לתפקידים ניהוליים ומציעה הכשרות. בנוסף חשוב לי שידעו שזו חברה מאוד ערכית, שמסתכלת על החברה והסביבה בכל צעד שהיא עושה ומעודדת אימפקט חיובי על הקהילה והסביבה.