ישראל עוברת לשימוש במסופים חכמים - מה חובה לדעת?
בארץ עוברים להשתמש בחנויות במסופים חדשים בעלי שבב חכם. כדאי שתשננו כבר עכשיו את הקוד הסודי של כרטיס האשראי שלכם
לכתבה המלאהכמו שלמדנו השנה, העולם מזמן לנו הפתעות ושינויים שלא צפינו. אז אנחנו לא יודעים איזה מזון מהונדס נאכל בעתיד, באיזה כלי תחבורה נתנייד בשנים הבאות ועם איזה מכשיר נתקשר עם חברים ומשפחה, אבל קרוב לוודאי שאת כל אלה לא נקנה במזומן ואפילו לא באמצעות כרטיס הפלסטיק האהוב עם הפס המגנטי. אמצעי התשלום הדיגיטליים כבר כאן והם לא הולכים לשום מקום.
ההתפתחות הטכנולוגית של מסופים חכמים לצד טלפונים ומכשירים חכמים נוספים שינתה את הדרך שבה אנשים ועסקים מקבלים תשלום ומעבירים כסף אחד לשני. משימוש במזומן, צ'קים, העברה בנקאית וכרטיסי חיוב לתשלום בנייד, בשעון החכם, באמצעות ארנקים אלקטרונים ובאפליקציות תשלומים.
במדינות רבות בעולם ולאחרונה גם בישראל משתמשים בתי העסק בתקן EMV, הטכנולוגיה שמאפשרת ביצוע עסקאות בצורה מאובטחת במסופים החכמים. בצד הלקוח אפשר להגיד תודה לטכנולוגיית NFC שמאפשרת תשלום ללא מגע – Contactless. כך ניתן לבצע תשלום בכרטיסי אשראי על ידי הצמדתם למסופים החכמים וכמובן להתקדם לתשלום בלי צורך בכרטיס האשראי הפיזי, כמו בשירות אפל פיי.
כאמור השימוש בעולם הולך ומתרחב באמצעי תשלום כמו Apple Pay, Samsung Pay, Google Pay, Facebook Pay, Amazon Pay וכמובן PayPal. בארץ נכנס לאחרונה לשימוש התשלום בנייד של חברות האשראי והבנקים וקיימות כבר כמה שנים אפליקציות תשלומים כמו ביט, פפר פיי ופייבוקס.
לקוחות max כבר החלו לשלם בנייד בקלות ובבטיחות ונהנים מכל היתרונות של השיטה. איך זה עובד? פשוט נרשמים באפליקציית max ואז ניתן לשלם בכל בתי העסק התומכים בתשלום בנייד – בעלי מסופי EMV. מצמידים את הנייד למסוף בקופה וזהו, התשלום בוצע. לא צריך לפתוח את האפליקציה או להקליד קוד סודי.
מהם היתרונות של אמצעי התשלום המתקדמים?
נוחות השימוש וזמינות ללקוח – בראש ובראשונה אמצעי התשלום החכמים נוחים לשימוש ומאפשרים לרכוש מוצרים או שירות בכל זמן ומכל מקום בעולם. לרוב כל מה שתצטרכו זה חיבור זמין לאינטרנט וטלפון חכם.
בטיחות ומניעת הונאות – עסקאות חכמות מאובטחות יותר, עומדות בתקנים בינלאומיים וכבר הוכיחו את עצמן ברחבי העולם כשהביאו לצמצום כמות ההונאות.
הגברת התחרות ומתן ערך מוסף ללקוחות – דרכי התשלום המתקדמות וכניסת שחקנים חדשים לשוק מביאים לתחרות, והלקוחות מרוויחים מכך. הצרכנים מקבלים הצעות ערך טובות יותר, נהנים ממבצעים שמותאמים להם, כשכל שחקן מנסה להציג יתרון על פני המתחרים.
אז מה צופן לנו העתיד?
כבר כעת הההערכה היא שעוד ועוד שחקנים ייכנסו לתחום התשלומים מחברות גדולות ועד קטנות, לצד חברות מתחומים שלא ציפינו להם. איך נשלם בעתיד? עדיין לא ידוע אבל אין ספק שיעשה שימוש בכלים של בינה מלאכותית שיכנסו עוד ועוד לחיינו. יש למה לחכות.