סגור לידיעתך: אנחנו משתמשים בעוגיות באתר זה לפרטים נוספים

max Value: "סטארט-אפים הם סירות המרוץ של חברות פיננסיות"

איך ולמה ב-max מדברים מדי שנה עם כ-350 סטארט-אפים ויזמים בתחום הפיננסי?

החיים ב"סטארט-אפ ניישן", במדינה שכל כולה פעילות שוקקת של חממות, אקסלרטורים, קרנות וסטארט-אפים, הם סוג של גן עדן עסקי וטכנולוגי לגופים גדולים שנמצאים כל הזמן בחיפוש אחר חדשנות ומחשבה מחוץ לקופסה.

זו גם הסיבה להקמתה של max Value, מחלקה שעוקבת 24/7 אחר סטארט-אפים בתחום הפיננסי, שאנשיה נפגשים עם המבטיחים שבהם ומתקדמים עם כמה נבחרים מאושרים כל הדרך מה-POC (הוכחת היתכנות - Proof of Concept) עד להטמעת מוצריהם במערך הטכנולוגי של חברת max.




The Spin - אירוע פיצ'ים לסטארט-אפים



ב-19 בנובמבר 2019, הובילו אנשי max Value אירוע פיצ'ים מושקע במיוחד לסטארט-אפים מתחומי הפינטק, הסייבר והאינשורטק. באירוע קיבלו שבעה סטארט-אפיסטים הזדמנות להציג את החברה והמוצר שלהם בפני ארבעה שופטים - אנשי מפתח בתעשייה: סיון שמרי דהן, שותפה בקרן קומרה קפיטל; יובל אריאב, מייסד Fundbox  ומשקיע ב-Lionbirds; פרופ’ דני צידון, מייסד ושותף בקרן ויולה פינטק; ואוהד מימון, סמנכ"ל פיתוח עסקי ואסטרטגיה ב-max. 

הטוויסט היה שהשופטים, שישבו בגבם אל המציגים, בחרו במהלך הפיץ' האם להראות עניין ולהסתובב. יזמים שזכו לראות את פני השופטים יכלו לבחור עם מי מהם ירצו להיפגש למפגש אחד על אחד, שבו יוכלו להתייעץ עימם ולקבל עצות קונקרטיות ואולי חיבורים מעניינים לסטארט-אפ שלהם. 


הסטארט-אפ Feezback, שנבחר כמנצח בתחרות וזכה כפרס בחדר גיימינג מושלם, יוצג על הבמה על ידי היזמית קרן צוקרמן. Feezback פיתח אפליקציה שמנתחת את הפעולות והמידע הפיננסי של כל לקוח במקום אחד, ומאפשרת לו להתנהל בחוכמה רבה יותר בתחום הפיננסי. 


לאחר סיום האירוע התכנסנו לשיחה עם שתיים מהדמויות המובילות ב-max את תחום החדשנות ושיתופי הפעולה עם סטארט-אפים: רוני קאופמן, מנהלת מחלקת חדשנות ופיתוח עסקי ב-max, ומיכאל סגל, מנהל תחום חדשנות ותשלומים מתקדמים בחברה.


רוני ומיכאל, מה היו הסיבות להקמת max Value?

רוני קאופמן: "המטרה הראשונית, הבסיסית, הייתה להכניס כמה שיותר חדשנות לארגון שלנו, להיפתח לגישות חדשות ולא מסורתיות גם בסביבה פיננסית שעדיין מסורתית בעיקרה. חשוב להדגיש שאנחנו בדרך כלל לא משקיעים ישירות בסטארט-אפים, אלא מייצרים איתם שיתופי פעולה ומנגישים ללקוחות max שירותים שמבוססים על הפיתוחים שבחרנו".





מיכאל סגל:  "בחמש שנים האחרונות אנחנו נמצאים בקשר רציף עם הרבה מאוד סטארט-אפים, ומנסים למצוא מדי שנה כמה שיותר טכנולוגיות או שירותים רלוונטיים לפעילותנו. לפני כשנה החלטתנו למתג את הפעילות הזו תחת max Value. הארגון, בכובעו החדש תחת הבעלות של קרן ההשקעות האמריקנית ורבורג פינקוס, מתרחב לתחומים פיננסיים חדשים, מעבר לתשלומים ולאשראי, שבהם אנחנו עוסקים כבר תקופה ארוכה. אנחנו נכנסים, לדוגמא, לתחום הביטוח ומתכוונים להיכנס לכל תחום פיננסי שבו נוכל להציע ערך ללקוחותינו. לסטארט-אפים הרלוונטיים יהיה חלק בתהליך הזה".


מה ניסיתם בעצם לשדר לקהילת הסטארט-אפים? 


רוני: "יש איזה נוהל בארץ שאם אתה startup שרוצה להגיע לארגון, אתה חייב איזה חבר שמכיר מישהו, כדי שיכניסו אותך. אנחנו, לעומת זאת, החלטנו להקים מחלקה שכל תפקידה לפגוש סטארט אפים ולייסד איתם שיתופי פעולה. הסטארט-אפיסטים שבאים אלינו לא צריכים להתחיל לחפש את החבר של החבר של החבר. יש פה אנשים שמחכים להם, שזו העבודה שלהם במשרה מלאה". 


למה גוף גדול כמו max צריך לחפש טכנולוגיות חדשות בחוץ? 


רוני: "כי אנחנו, כמו גופים פיננסיים גדולים בכל העולם, מבינים שהשכל לא נמצא כולו אצלנו, אפילו אפשר להגיד שרובו לא נמצא אצלנו. יש בחוץ גופים הרבה יותר זריזים והרבה יותר ממוקדים בצרכים מסוימים. בעוד שאנחנו תמיד מסתכלים על קהל הצרכנים הרחב ועל המוצרים הפיננסיים המסורתיים, יש גופים שמסתכלים על הלקוחות בצורה שונה ויודעים לפנות אליהם אחרת. הם מסוגלים לפתח מוצרים ושירותים הרבה יותר מהר. הם גם לא כבולים לכל מיני מערכות ידע שמכתיבות להם דברים, ולא כבולים לשיטות מסורתיות של איך דברים צריכים להיות. הם מסתכלים על הכול בצורה רעננה ושונה. אנחנו אוהבים לקרוא להם סירות המרוץ שלנו, שמסייעות לאונייה הגדולה לנוע קדימה - ובכיוון הנכון. הכיוון הוא נקודה חשובה, כי בעבודה עם הסטארט-אפים אפשר ומותר להתנסות. אפשר גם להיכשל איתם יותר בקלות, עד למציאת פתרון".





איזה סטארט-אפים אתם מחפשים? חשוב לכם שהם יהיו בשלב התפתחותי מסוים? 


"אנחנו דווקא יחסית פתוחים בנקודה הזו. בגדול, מאוד נשמח לדבר עם סטארט-אפים שכבר יש להם מוצר, אבל אנחנו פתוחים גם לפגוש חברות בשלבים מוקדמים יותר ולנסות לקחת יחד איתם את המוצר שלהם מתחילת הפיתוח, מהמחשבות הראשוניות, למקום שיתאים גם לנו". 


מה לדעתך אתם נותנים לסטארט-אפים בתמורה? 


"הם מקבלים המון תובנות על השוק וקפיצת מדרגה בבשלות החברה והמוצר. מעבר לכך, לסטארט-אפים שרוצים להיכנס לשוק הבנקאות, חברה גדולה שנמצאת בישראל יכולה לשמש Beta Site וגם Design Partner מצוין. המון ידע נצבר מבחינת רגולציה, אבטחת מידע וצרכים של הארגון ושל הלקוחות. וכמובן, לחברה גדולה כבר יש לקוחות שהיא יכולה להנגיש להם שירות או מוצר חדשים במאמץ קטן יותר". 


איך זה עובד בשטח? אתם פוגשים הרבה סטארט-אפים? 


"אנחנו מדברים עם כ-350 סטארט-אפים בשנה. לא עם כולם אנחנו נפגשים, אבל עם כולם מתקיים  תהליך ראשוני שכולל איזושהי שיחה. עם קצת פחות מ-50% מהפניות, בוא נאמר כ-150 סטארט-אפים בשנה, זה מתקדם לפגישה. אחר כך אנחנו ממשיכים עם היזמים המוצלחים והמתאימים לנו ביותר. עם רבים מהם אנחנו מתקדמים גם בדרך של ייעוץ מאוד ממוקד, שעיקרו להסביר להם מה נדרש אם יחליטו להטמיע את המוצר שלהם אצלנו. יזמים לא מעטים צריכים עזרה בהבנה של השוק הפיננסי, שיש בו מורכבות גדולה מבחינת רגולציה וזוויות אחרות. רבים מהם צריכים להבין למה הם נכנסים". 





בסופו של התהליך, עם כמה סטארט-אפים בשנה אתם נכנסים לשיתוף פעולה? 


"בסופו של דבר אנחנו מתכנסים ל-6-7 סטארט-אפים בשנה, שאיתם אנחנו ממש הולכים ומנסים את המוצרים שלהם. מוצרים שנוחלים הצלחה, משפרים מדדים ומקבלים תגובות חיוביות מוטמעים לשימוש שוטף במערכות שלנו ומתחילים לשרת את לקוחותינו".


יש כבר מוצרים של סטרט-אפים בשלב הזה? 


"בהחלט, יש לנו מספר מוצרים של סטארט-אפים, שמוטמעים בתפעול הארגון בבק-אופיס וגם בפרונט. לדוגמא, אנחנו עובדים עם סטארט-אפ בשם FLY MONEY, שמאפשר רכישת מט"ח בהזמנה מראש וקבלתו בשדה התעופה, תוך חיסכון משמעותי בעלויות. 


"בצד חווית הלקוח חשובים לנו פתרונות שיקלו ויטיבו עם המשתמש, כאלה הם Scanovate, שהוטמעו כחלק מתהליך ה-On boarding שאנחנו עושים ללקוח ויאפשרו סריקת מסמכים מזהים בצורה מאובטחת וודאית. בתחום התשלומים עבדנו עם חברת Smartag ואפשרנו תשלומים במרוץ הלילה של תל אביב באמצעות צמידים חכמים.


"דוגמה מעניינת לפתרון בבק אופיס, שאמנם לא הגיעה מסטארט-אפ אך הייתה חדשנית לחברה, היא הטמעת האלגוריתם של חברת MI Company. החברה משתמשת בטכנולוגיה של בינה מלאכותית (AI) לשיפור יכולות חיזוי התנהגות צרכנית ותהליך קבלת החלטות. הפתרון נבנה בשיתוף פעולה בין מומחי הדאטה שלmax  והמומחים של MI company. בתחום החיזוי עבדנו גם עם הסטרטאפ Endor המאפשר למשתמשים עסקיים לשאול שאלות ולקבל בלחיצת כפתור תחזיות מדויקות שנבנו על בסיס ניתוח דפוסי התנהגות בדאטה ארגוני קיים, תוך שמירה על פרטיות המידע.





"במחקר משותף של max ו-Endor גובשה הצעת ערך ייעודית שהוטמעה בתהליכים העסקיים שלנו, במסגרת המחקר, התבצעה ולידציה של יכולות Endor בתחום (בו לא נגעה לפני כן), ניתן לחברה ליווי צמוד בתהליכי הרגולציה, נבנו סביבות מותאמות לניהול נתונים והלבנתם ונבנה מודל חיזוי מוצלח משותף".


החיים ב"סטארט-אפ ניישן" מכתיבים תחרות עיקשת ובלתי פוסקת על הסטארט-אפים המוצלחים. איך אתם מתמודדים? 


"זה נכון, פועלים כאן הרבה מאוד סטארט-אפים וזה כמובן טוב מבחינתנו. מצד שני, כל העולם יודע ומכיר מה קורה בישראל ומסתובבים כאן המון גופי השקעה שמחפשים סטארט-אפים. הסטארט-אפיסטים, מצידם, גם אמורים לעבוד ולא יכולים ללכת כל היום לפגישות ולכן הם יותר בררניים, הם כבר לא באים לכל מקום שמזמין אותם. 


"לכן, מאוד חשוב לנו שיבואו דווקא אלינו, ייראו מי אנחנו ויידעו מה אנחנו עושים. אנחנו מקיימים מפגשים רבים לקהילת הסטארט-אפים בישראל, בכל מיני פורמטים, מפגישות מצומצמות ועד אירועים הרבה יותר רחבים. האירועים האלה מספקים ליזמים מקום למינגלינג ומאפשרים להם לפגוש דמויות מפתח בקהילה, כמו ארבעת השופטים באירוע האחרון שקיימנו, The Spin, שיכולים לעזור להם להתקדם בהמשך הדרך. כמו כן עבדנו איתם המון שעות על הפיצ'ים, על האופן שבו הם מציגים את החזון והמוצר שלהם. אנחנו מנסים כל הזמן להיות רלוונטיים לקהילה ולתרום לה". 





מה חשיבותו של הגורם הטכנולוגי בתחרות בשוק השירותים הפיננסיים? 


"בסופו של דבר, כולנו מתחרים על הטכנולוגיות שיהיו הכי טובות ללקוחות שלנו ושיהיה הכי קשה להעתיק ולחקות אותן. ככל שהטכנולוגיה מאחור פשוטה וזולה יותר, כך יש לנו אפשרות לבוא עם הצעת ערך טובה יותר ללקוחות. בשוק השירותים הפיננסיים יש גם חשיבות גדולה לזריזות. אם אתה עובד עם סטארט-אפים, אתה מקבל גמישות גדולה יותר ויכולת להיכנס במהירות לתחומים חדשים.  הטיים טו מרקט בתחום שלנו קריטי. מה גם שסטארט-אפים לפעמים יודעים לדבר עם לקוחות בצורה יותר טובה ויעילה מאשר גופים פיננסיים מסורתיים". 



יש לכם סטארט-אפ מעניין בתחום הפיננסי? מוזמנים ליצור קשר עם max Value:  value@max.co.il

למידע נוסף